streda 1. februára 2012

Buckwheat pancakes with blueberries


Pancakes + Golden sirup + slane maslo => tak chuti Amerika, presnejsie typicke americke ranajky. Buckwheat alebo pohanka je charakteristicka svojskou chutou a aromou, ktora nie kazdemu sadne. A najvacsia zvlastnost tychto pancakes je ta, ze pohankovu muku v nich nie je skoro vobec citit. A to dokazuje aj fakt, ze ja som pri ich objednavani v Amerike nemala tucha, co vyraz "buckwheat" znamena :) Totizto myslela som si, ze je to nejake slangove slovo pre celozrnne pancakes:))) A tak som v sladkej nevedomosti vlastne pojedala velmi zdravu plodinu.


Americke pancakes nie su  sami osebe sladke, a preto sa podavaju s extra sladkym Golden sirupom. Kopcek slaneho masla, ktore sa k pancakes taktiez serviruje sa mozno javi ako divna kombinacia, ale spolu so sladkym sirupom a lievancami je to dokonale spojenie. 



Pre 2 osoby:
  • 1 hrncek acidofilneho mlieka (odporucam jedine znacku Sabi, lebo je fakt dobre a huste),
  • 1/3 hrnceka hladkej pohankovej muky,
  • 1/4 hrnceka hladkej muky,
  • 1 cajova lyzicka hnedeho cukru,
  • 1 vajce,
  • 1 cajova lyzicka prasku do peciva,
  • sol,
  • vanilkova aroma alebo vanilkova pasta,
  • mleta skorica,
  • mlety muskatovy oriesok,
  • olej na vyprazanie.
Okrem toho:
  • Golden sirup (ja mam radsej javorovy sirup),
  • slane maslo (odporucam znacku Liptov),
  • zavarane alebo cerstve cucoriedky.

  1. Obidva druhy muky zmiesame dokopy, pridame prasok do peciva, vanilku, skoricu, muskatovy oriesok a sol.
  2. Prilejeme acidofilne mlieko, vajce a hnedy cukor.
  3. Vsetko spolu metlickou premiesame. (Pri miesani majte lahku ruku a neprehanajte to, inak sa moze stat, ze upecene lievanceky budu ubite.)
  4. Ak mate cerstve cucoriedky, zlahka ich priemesajte do cesta. Zavarane cucoriedky su vhodnejsie na ozdobenie uz upecenych pancakes.
  5. Na rozpaleny olej v panvici (nemusite mat specialnu lievancovu panvicu) kladieme kopky cesta, ktore rozotrieme na pozadovanu velkost pancakes. Nebojte sa nedokonalosti tvarov a velkosti, pretoze chybicky krasy su vitane. Upecene lievance ukladame na tanieri na seba a podavame so sirupom, slanym maslom a cucoriedkami.




10 komentárov:

  1. Evinka,to su ale uuuzasne lakajuce lievance..ty vies ako zautocit na moje chute takto proti noci:)))...a moj pohlad silno laka aj ten rozkosny srdieckovy dzbanicek :)...Evka,ja som o slanom masle este nepocula...predava sa u nas nejake maslo pod nazvom slane maslo???

    OdpovedaťOdstrániť
  2. krasne sa ti podarili!!! len by som si zamenila slane maslo za klasicke...tomu slanemu sa vyhybam ako cert krizu ;o)))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. @ Martina(Dulche de Leche): hehe Martinka ty mas co hovorit o tom utoceni proti noci:))) joj a dzbanicek som kupila tusim u cinanov za 2 Jurose:) no a aku mi dobru sluzbu robi...Jasne, slane maslo predava napriklad ta mliekaren Liptov, ktoru spominam v ingredienciach. Inak netusim ci este niekto iny ho na SK vyraba, lebo ja kupujem len od nich a aj normalne sladke maslo maju najlepsie. Sice su drahy, ale tak za kvalitu sa plati, poznas to...Martinka dakujem pekne za komentarik a snad ti tieto lievanceky prispeju k sladkym snickom:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. @ Marianna(Halusky-in-Ireland):dakujem Marianka. no ja som to slane tiez akosi nemusela, ale pobyt v USA ma preonacil:) Pamatam si este na tvoj prispevocek ako si robila cucoriedkove lievance a nevyslo to. Tak dufam, ze tieto ti budu chutit, ak ich niekedy ukuchtis. I ked povedzme si pravdu - tie nase klasicke slovenske kysnute lievanecky su aj tak najlepsie!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. dakujem za odpoved,Evka:)no,budem sa musiet po tom slanom masle poobzerat,lebo ja kombinaciu slane-sladke vacsinou moozem:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. @ Martina(Dulche de Leche):Matka tak ak mas rada slano-sladke kombinacie, isto sa ti aj toto spojenie bude pacit. Mojmu manzelovi to dokonca tiez zachutilo, a to uz je co povedat, kedze on je skor na take osvedcene veci:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Mnaaaaaaam, Evka tvoje lievanceky vyzeraju skvele a v kombinacii s cucoriedkami, nie je co riesit:) A slane maslo je aj v UK. Uz som si nan zvykla, ale zaciatky boli veru vselijake:) Kupujem vsak aj neslane.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. ďalší perfektný recept, som rada, že si späť :-))) u mňa na blogu máš prekvapenie...
    http://hriesnesladkyblog.blogspot.com/2012/02/mile-ocenenie.html

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Posledni dobou se na vsude zacinaji objevovat livance. Uz sama zacinam dost uvazovat nad tim, ze se do nich pustim :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. @Adriana: Adka dakujem pekne za pochvalu. Slane maslo je pre nas Slovakov trochu extravagantne:) ale v tych spravnych jedlach a kombinaciach je fajn. A toto je jedno z jedal, ku ktoremu sa fakt hodi. Vsak vyskusaj...

    @andrejka: jej Adnrejka, to je ale mile prekvapenicko:)) Idem teda kuknut k tebe...

    @B.: no to mas pravdu, ze lievance su velmi popularne. A tieto americke su raz-dva upecene, co ja velmi ocenujem. Takze nevahaj...

    OdpovedaťOdstrániť